De import van auto’s uit Duitsland groeit spectaculair met +35% dit jaar. 4 Dingen die je moet weten.

De import van jong gebruikte auto’s is dit jaar spectaculair gestegen. Hoewel partijen zoals de BOVAG, ANWB en de RAI een lagere groei verwacht hadden, kiezen Nederlanders er dit jaar toch voor om een auto uit Duitsland te halen.

  • Nederlandse handelaren verkopen zelf importauto’s in Nederland

Steeds meer Nederlanders zien dat handelaren auto’s uit Duitsland halen om deze vervolgens extra duur in Nederland te verkopen.

Consumenten zijn het zat om deze hoge prijzen te betalen en kunnen tegenwoordig gemakkelijk zelf online een vergelijking tussen Nederlandse en Duitse auto’s maken.

Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om zelf een auto uit Duitsland te (laten) importeren, dit scheelt vaak minimaal € 5.000,- per auto.

  • De BPM die je moet betalen is vaak lager dan je denkt!

Iedereen die een auto importeert moet BPM aangifte doen. Hoeveel BPM je moet bepalen is afhankelijk van de auto die je wilt importeren.

Uit onderzoek is gebleken dat veel Nederlanders de BPM overschatten, terwijl er op dit moment diverse manieren zijn om veel minder BPM te betalen voor een importauto. Bereken hier de BPM met de BPM calculator

  • Duitse auto’s zijn beter onderhouden en van betere kwaliteit

Nederlandse occasions hebben vaak gigantisch veel kilometers op de teller staan, dit komt omdat bijna alle occasions in Nederland ex-lease auto’s zijn.

In Duitsland hebben veel Duitsers auto’s in privé-bezit, daarnaast zijn de auto’s vaak veel luxer uitgerust dan de Nederlandse occasions. Je krijgt dus voor minder geld een auto met veel minder kilometers op de klok die ook nog eens bomvol uitgevoerd met opties is.

  • Kilometertellerfraude komt in Duitsland nagenoeg niet voor

Kilometertellerfraude is in Nederland een groot probleem. In Duitsland komt dit probleem bijna niet voor, dit komt vanwege de hoge straffen die er in Duitsland op fraude met schadeauto’s en kilometerfraude staat. Autoverkopers kunnen privé aansprakelijk gesteld worden, waardoor de meeste autoverkopers het niet aandurven om de teller terug te laten draaien.

Als je een auto in Duitsland koopt, dan is de kans dus veel kleiner dat de kilometerstand teruggedraaid is.

Comments are closed.

---